Zapytanie ofertowe
MOPS.26.14.1.2021
Maków Podhalański, 31 marca 2021 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
do składania ofert cenowych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartość kwoty 130 000 zł
Gmina Maków Podhalański ul. Szpitalna 3, 34-220 Maków Podhalański, NIP 552 158 49 63 – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim 34-220 Maków Podhalański, Kościuszki 1,
reprezentowany przez
mgr Urszulę Sarnicką – Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – zwany w dalszej części Zamawiającym
tel. 33/877 15 54
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych /t.j. Dz. U. 2019, poz. 2019 z późn. zm./ oraz na podstawie § 5 Regulaminu udzielania zamówień publicznych obowiązującego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim,- Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Makowie Podhalańskim kieruje zapytanie ofertowe na Szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej w ramach działania 9.1 Aktywna integracja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014 – 2020.
- Opis przedmiotu zamówienia (kod CPV: 80000000-4) - Usługi edukacyjne i szkoleniowe.
W ramach realizowanego projektu zostało przewidziane zadanie dotyczące nabycia przez uczestników wiedzy z zakresy pierwszej pomocy przedmedycznej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej na potrzeby projektu „Perspektywy”.
- Zamówienie obejmuje:
Szkolenie z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej - liczba godzin kursu 8 h:
- Szkolenie na terenie miasta Maków Podhalański.
- Termin realizacji: kwiecień2021 – czerwiec2021 szczegółowy harmonogram realizacji zostanie ustalony na etapie realizacji umowy przy czymdokładne terminy i godziny będą dopasowane do potrzeb i możliwości UP.
- Liczba osób: max. 31 osób, tj. 2 grupy.
- Liczba godzin: 2 grupyx 8 godzin = 16 godzin, przy czym przez godzinę rozumie się godzinę dydaktyczną trwająca 45 minut.
- W ciągu jednego dnia szkoleniowego może być zrealizowane od 6 do 8 godzin dydaktycznych.
- Zapewnienie sali po stronie wykonawcy na terenie gminy MakówPodhalański w obrębie 3 km od centrum w uzasadnionym przypadku za zgodą Zamawiającego możliwe jest przeprowadzenie szkolenia w formie zdalnej.
- Minimalny zakres szkolenia powinien obejmować następujące tematy:
- Ocenę i zabezpieczenia miejsca zdarzenia,
- Ocenę ilości i stanu poszkodowanych,
- Wezwanie pomocy (przekazanie jak najpełniejszej wiedzy o stanie poszkodowanego)
- Udzielanie pomocy do czasu przybycia pomocy medycznej:
- pacjent nieprzytomny z zachowanym krążeniem i oddychaniem; pozycja boczna ustalona,
- nieprzytomny z zaburzeniami oddychania lub krążenia, podstawowe podtrzymanie życia ABC resuscytacji krążeniowo - oddechowej wg najnowszych standardów (w tym obsługa defibrylatora),
- postępowanie przy ataku serca, astmie, padaczce, niedocukrzeniu,
- postępowanie w przypadku urazów - klatki piersiowej, brzucha, kręgosłupa, kości, krwotokach, oparzeniach (ze szczególnym uwzględnieniem oparzeń chemicznych) i odmrożeniach, we wstrząsie i w ciężkich urazach ciała (np. amputacja)
- postępowanie przy zadławieniu,
- postępowanie w przypadku porażenia prądem,
- ewakuacja poszkodowanych,
- apteczka pierwszej pomocy – omówienie, prezentacja.
- Zamawiający zastrzega, iż podane w ust. 2 lit. c ilości osób są ilościami maksymalnymi i Zamawiający może zmniejszyć liczbę osób wgrupie.
- Realizując zamówienie, Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do:
- zapewnienia sali szkoleniowej na terenie miasta Maków Podhalański posiadającej odpowiednie zaplecze techniczne:
- pomieszczenia z oświetleniem naturalnym i sztucznym z odpowiednią akustyką, odpowiednią liczbą stołów oraz krzeseł, wielkość pomieszczenia dostosowana do liczby uczestników,
- bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki,
- warunki organizacyjne i techniczne umożliwiające udział w kształceniu osobom z niepełnosprawnością,
- zaplecze socjalne i sanitarne dostępne dla osób z niepełnosprawnością(w tym dostęp do WC zaopatrzonego w środki higieny),
- sala posiada dostęp do internetu.
- przekazania Zamawiającemu do akceptacji przed rozpoczęciem zajęć materiałów szkoleniowych, prowadzenia dziennika zajęć i list obecności według wzorów zaakceptowanych przez Zamawiającego, oznaczenia miejsca prowadzenia zajęć informacją o realizowaniu kursu w ramach projektu dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej, informowania Zamawiającego o nieobecności Uczestnika każdorazowo, gdy taka nastąpi, nie później niż dnia następnego, przekazania Zamawiającemu oryginałów następujących dokumentów: listy obecności, dziennika zajęć, oraz kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem zaświadczeń potwierdzającego ukończenie kursu (max. do 7 dni po ukończeniu kursu)
- zapewnienia trenerów posiadających doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń z bieżnych z przedmiotem zamówienia,
- zapewnienia materiałów szkoleniowych w postaci: podręczników, skryptów i innych niezbędnych do efektywnej nauki. Materiały szkoleniowe powinny zostać dostarczone uczestnikom najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia. Materiały powinny zostać dostarczone w ilości odpowiadającej liczbie uczestników plus jeden komplet dla Zamawiającego do celów kontrolnych.
- zapewnienie przerwy kawowej ciągłej dla maksymalnie 31 osób w ilości odpowiadającej liczebności danej grupy każdym dniu spotkania, która obejmować będzie minimum:
➢ kawę rozpuszczalną i parzoną do samodzielnego zaparzenia (bez ograniczeń),
➢ herbatę w torebkach, minimum trzy rodzaje, w tym co najmniej: jeden rodzaj herbaty czarnej, jeden rodzaj herbaty owocowej i jeden rodzaj herbaty zielonej (bez ograniczeń),
➢ gorącą wodę do herbaty/kawy (bez ograniczeń),
➢ dodatki do napojów ciepłych: cukier, słodzik, mleko do kawy (min. 2 rodzaje, w tym jedno bez laktozy), cytryna, (wg potrzeb, adekwatnie do liczby uczestników spotkania).
➢ wodę niegazowaną i gazowaną, podawaną w butelkach szklanych lub plastikowych o pojemności nie większej niż 500 ml lub w dzbankach (min. 500 ml na osobę),
➢ wybór ciastek deserowych (co najmniej 150 g na osobę),
➢ wybór przekąsek słonych (co najmniej 150 g na osobę),
➢ kanapki lub tartinki minimum 2 sztuki na osobę.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, aby w trakcie trwania spotkania (przerwy kawowej) uczestnicy mieli ciągły dostęp do napojów zimnych oraz gorących.
UWAGA: W TRAKCIE REALIZACI ZAMÓWIENIA WYKONAWCA ZAPEWNI ODPOWIEDNIE WARUNKI SANITARNE DO PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ ZGODNE Z AKTUALNYMI PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI ZAPOBIEGANIU, PRZECIWDZIAŁANIU I ZWALCZANIU COVID-19.