Nawigacja
ZasadyWSPIERANIE RODZINY I SYSTEM PIECZY ZASTĘPCZEJ
USŁUGI OPIEKUŃCZE - SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZE
PROJEKT PERSPEKTYWY- Aktywizacja społeczna i zawodowa
PROGRAM ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
Postępowanie w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń rodzinnych (wymagane dokumenty).
Ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz ich wypłata następują odpowiednio na wniosek:
Wniosek składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania.
Wniosek powinien zawierać dane dotyczące:
1) osoby występującej o przyznanie świadczeń rodzinnych, w tym:
imię, nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL, numer NIP, a w razie gdy nie nadano tych numerów lub jednego z nich - serię i numer dowodu osobistego lub paszportu oraz w razie potrzeby nazwę organu rentowego wypłacającego emeryturę lub rentę, numer emerytury lub renty lub numer konta w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,
2) dzieci pozostających na utrzymaniu uprawnionego do złożenia wniosku, w tym:
imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia, stan cywilny.
Do wniosku należy dołączyć odpowiednio:
W przypadku gdy w stosunku do osoby ubiegającej się o świadczenia rodzinne wystąpią wątpliwości dotyczące okoliczności samotnego wychowania dziecka, organ właściwy może przeprowadzić wywiad. W rozumieniu ustawy o świadczeniach rodzinnych osobą samotnie wychowującą dziecko jest panna, kawaler, osoba pozostająca w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osoba rozwiedziona, wdowa lub wdowiec, jeżeli wspólnie nie wychowuje dziecka z jego rodzicem.
Miejski Ośrodek Pomocy
Społecznej w Makowie Podhalańskim
ul. Rynek 11
34-220 Maków Podhalański
Telefon: (33) 8771 554
Fax: (33) 8773 513
Dni powszednie: 7.15 - 15.15